zondag 8 augustus 2010

Review boek: Websites opmaken met css... zoals het hoort.

Terwijl ik op de tram zit, op weg naar mijn zus, heb ik rustig de gelegenheid een review te schrijven over het boek Websites opmaken met CSS... zoals het hoort van Marc Creeten.

Heb dit boek sinds vorige week. Mijn eerste indruk was positief, over het 214 pagina's tellende boek.
Mijn verwachtingen over de inhoud vh boek werden dan ook ingewilligd, daar ik al een idee had vd auteur (via zijn website) hoe duidelijk hij zijn artikelen schrijft.

Het boek is ook aangenaam om te lezen. Net zoals er in de inleidende tekst vermeld staat, leer je écht op een eenvoudige manier hoe CSS te gebruiken. Als 'hobby'-webdeveloper ben ik toch ook al een aantal jaren bezig met CSS, maar heb na enkele hoofdstukken te lezen toch nog enkele handigheidjes ontdekt.

In de eerste hoofdstukken maak je kennis met de basis van CSS, alsook hoe je de DocType van je webpagina instelt. In de volgende hoofdstukken leer je aan de hand van een voorbeeld, hoe je op een bijna 'kinderlijk' eenvoudige manier CSS toepast.

Veel boeken beloven je dat je als leek, snel overweg kan met CSS, maar als je dan begint te lezen is het precies of je over een I.Q. van 130 dient te beschikken om het te begrijpen.
Het boek die hier voor me ligt, is één van de weinige die ik ken die deze belofte kan waarmaken!

Besluit: Als je dit boek hebt uitgelezen, zal je wél in staat zijn om goede CSS-opmaak te schrijven.

Last but not least, voor de prijs hoef je het niet te laten € 12.50.

Prijs/kwaliteit = 100%

BlackBerry-PIN: 21BAA2D0
Don't work hard, work smart.... Get a BlackBerry!
Sent via BlackBerry offered by Proximus

2 opmerkingen:

  1. Inderdaad een fantastisch boek voor iedere beginner en zelfs al ervaren html/CSS'rs.

    Ik ken zijn werk/sites al enkele jaren en het verbaast me iedere keer weer hoe hij het zo simpel krijgt uitgelegd.

    Wel een kleine rechtzetting, it is Mark with a 'K' !!! :-)

    Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waardeloos boek voorbeeld, oefenbestanden vallen helemaal niet te downloaden na pagina 74 van het boek heb je er dan ook helemaal niks meer aan.

    BeantwoordenVerwijderen