zondag 9 januari 2011

Ontwikkeling website ivm gratis producten en aanbiedingen

Het is al een tijdje geleden dat ik een bericht heb gepost op mijn blog.
Dit komt daar ik al sinds maart 2010 bezig ben aan een hobby-project, nl. een eigen zoekrobot ontwikkelen.


http://www.vazodo.com/

Het is al jaar en dag dat ik gefascineerd ben van alles wat met searchengines en SEO (=Search Engine Optimation) te maken heeft.

Intussen is de ontwikkeling van dit éénmansproject zover gevorderd dat deze zijn test-fase is ontgroeid.

De site bestaat uit 3 delen:
- een Back Office, die enkel toegankelijk is voor de webmaster.
- de MySQL-database waar alle links in een relationeel model zijn opgeslagen.
- de publieke site die toegankelijk is voor iedereen.

Aan dit project wordt zo goed als dagelijks gewerkt.
Om de bezoeker op de hoogte te houden van updates kun je deze volgen door rechtsboven op de index-pagina op de update x.x.x-link te klikken. De laatste database-wijziging kun je onderaan de webpagina volgen; daar wordt de datum vermeld vd laatste wijziging.

Om nog een stapje verder te gaan, worden alle links waarbij de einddatum verlopen is automatisch uit de zoekresultaten gefiltert. Zo probeer ik zoveel mogelijk te voorkomen dat er 'gebroken' links in de database aanwezig zijn.

Een leuke optie is alvast de suggestie-box a-la-google. Wanneer je een letter in het zoekvak typt, worden al op voorhand enkele suggesties getoond.

Indien je op de hoogte wil blijven vd laatste acties kun je op de site ook nog inschrijven op de nieuwsbrief.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten